Jeep avaldas esimesed fotod uue põlvkonna Cherokeest, mille ametlik esmaesitlus toimub New Yorgi autonäitusel. Autotootja sõnul peaks uus Cherokee püstitama uued standardid nii mahutavuse, sõiduomaduste kui ka kütusekulu osas (kuni 45 protsenti eelmisest ökonoomsem). Uus Cherokee valmib CUSW platvormil, sama platvormi kasutatakse ka Dodge Darti valmistamiseks. Mootorivalikusse on oodata 2,4-liitrist reasneljast ja 3,6-liitrist V6...
BMW 3. seeria mudelivalik laienes GT-versiooniga, mis liitub senise sedaani ja universaalkerega. Tegu on ideeliselt 5. seeria GT väiksema vennaga, mis kasutab 3. seeria universaali veermikku. BMW 3. seeria GT on 4824 millimeetrit pikk, 1828 millimeetrit lai ja 1508 millimeetrit kõrge. Pagasiruumi mahub 520 kuni 1600 liitrit. Mootorivalikus on viis erinevat jõuallikat, valiku tipus on 306-hobujõulise mootoriga 335i. Hiljem on oodata ka M Sport versiooni.
Chevrolet näitab Genfi autonäitusel väikeauto Spark elektrijõul liikuvat versiooni Spark EV. Eelmisel aastal esmakordselt Los Angelese autonäitusel näidatud Spark EV jõuab Euroopas müügile järgmisel aastal, seda siiski valitud turgudel. Luukpära liigutab edasi 130 hobujõudu ja 542 Nm arendav elektrimootor, kiirendus 0-100 km/h võtab aega 8,5 sekundit. Akude täitumine võtab aega kuni 8 tundi, kiirlaadimisel täitub 80% akust 20 minutiga.
Seitsmenda põlvkonna Volkswagen Golfi valikusse lisandus ka nelikveoline mudeli, mis kannab lisanime 4MOTION. Nelikveoskeem kasutab Haldexi uusima põlvkonna sidurit ja kaht elektroonilist diferentsiaalilukku. Mootorivalikus on valida kahe diiselmootori seast. 1,6-liitrine jõuallikas arendab 105 hobujõudu ning 2-liitrine 150 hobujõudu. Keskmine kütusekulu algab 4,5 l/100km. Golf 4MOTION on saadaval vaid viieukselisena, Saksamaal lisab nelikvedu auto hinnale 1800 eurot.
Selle aasta jaanuari müüduimaks autoks tõusis Honda CR-V, mida müüdi kuu ajaga Eestis 113 autot. Viimase 10 aasta jooksul on Honda CR-V hoidnud ka Eesti enimmüüdud linnamaasturi tiitlit. Taaskordse müügiedu tõi novembris turule saabunud 4. põlvkonna mudel. „Ootused uue, 4. põlvkonna CR-V müügiks olid suured ning täna võime kahe jalaga maa peal seistes öelda, et CR-V teeb taas ajalugu, olles Eesti ostetuim auto,“ kommenteeris Honda tugevat aasta algust Honda Balticu tegevjuht Tõnu Vahtel.
Detroidi autonäitusel toimus Audi RS7 Sportbacki ja BMW M6 Gran Coupe esitlus, mõlemad jõuavad müügile suvel. M6 Gran Coupe esmaesitlus toimus juba detsembris. Auto jõuallikaks on 4,4-liitrine V8, mis arendab 560 hobujõudu ja 680 Nm. Kiirendus 0-100 km/h võtab aega 4,1 sekundit ja tippkiiruseks on 250 km/h. Audi RS7 Sportbacki jõuallikaks on 4-liitrine V8, mis arendab 560 hobujõudu ja 700 Nm.
BMW esitles Detroidi autonäitusel tootmisküpset BMW 4. seeria kupee kontsepti, mis alates järgmisest aastast asendab 3. seeria kupeed. Kontseptil on natuke pikem telgede vahe, madalam katusejoon ja on laiem, kui praegune 3. seeria kupee. Muudatusi on oodata auto tagatuledes ja tagumises kaitserauas ning kabiini nahkpolstri kujundusesl. Mootorivalik on hoolimata uuest nimest tuttav 3. seeria sedaanilt, oodata on ka ligemale 450 hobujõulist M4 versiooni.
Volkswagen esitles Detroidi autonäitusel kontsepti CrossBlue, mille seeriatootmisega alustatakse kahe aasta pärast. Tegu on USA ja Kanada turule mõeldud seitsmekohalise sõidukiga, mis mudelivalikus täidab tühimikku Tiguani ja Touaregi vahel. Peamisteks konkurentideks on Toyota Highlander, Ford Explorer ja Honda Pilot. Maastur on 4987 millimeetrit pikk, 2015 millimeetrit lai ja 1733 millimeetrit kõrge.
Renault avaldas kompaktse linnamaasturi Captur, mille esmaesitlus toimub Genfi autonäitusel ja konkurentideks on Opel Mokka ja Peugeot 2008. Prantsusmaa autotootja sõnul ühendab Captur kolme erineva sõidukitüübi parimad omadused: linnamaasturi väljendusrikka kujunduse ja kõrge sõiduasendi; mitmeotstarbelise sõiduki avara sõitjateruumi ja ümber tõstetava sisu ning kompaktsedaani liikuvuse ja sellega kaasneva sõidunaudingu.
2012. aastal tõusis Eesti inimeste huvi elektriautode vastu. Olulist rolli mängisid Eestis müüdavate elektriautode valiku suurenemine, kiirlaadimisvõrgu valmimine ning inimeste teadlikkuse tõus elektriautodest. Lühikese ajaga on Eestist saanud elektriautode osakaalult Norra järel teine riik maailmas. Kui 2011. aastal esitati KredExile täiselektriautode ostmiseks 16 taotlust, siis 2012. aastal on neid esitatud 93. Kokku on esitatud 109 taotlust ja toetus on välja makstud 79 taotlejale.