2012. aastal tõusis Eesti inimeste huvi elektriautode vastu. Olulist rolli mängisid Eestis müüdavate elektriautode valiku suurenemine, kiirlaadimisvõrgu valmimine ning inimeste teadlikkuse tõus elektriautodest. Lühikese ajaga on Eestist saanud elektriautode osakaalult Norra järel teine riik maailmas.
Kui 2011. aastal esitati KredExile täiselektriautode ostmiseks 16 taotlust, siis 2012. aastal on neid esitatud 93. Kokku on esitatud 109 taotlust ja toetus on välja makstud 79 taotlejale. Maksimaalne toetussumma ühe täiselektriauto kohta on 18 000 eurot, millele lisaks hüvitab KredEx kodulaadija maksumuse kuni 1000 eurot.
Kõige rohkem on taotlusi esitatud Nissan Leafi ostmiseks, sellele järgnevad Fiat Fiorino EV ja Mitsubishi iMiev.
Alates novembri teisest poolest võtab KredEx vastu ostutoetuse taotlusi ka pistikust laetavate hübriidautode (plug-in hybrid electric vehicles) soetamiseks. Sõltuvalt aku mahutavusest jääb nende sõidukite toetussumma vahemikku 3000 – 12 000 eurot auto kohta.
Elektriautode osakaalu järgi kõigist registreeritud mootorsõidukitest on Eesti 2012. aasta lõpu seisuga Norra järel teisel kohal maailmas. Kui Eestis on registreeritud 1 elektriauto iga tuhande sõiduauto kohta, siis Norras on vastav näitaja 4. Eestile järgneb Holland, kus iga tuhande sõiduauto kohta on registreeritud 0,6 elektriautot.
Kirjutab,
whatcar.